Instagram: Utstillingsvindu og hverdagsverktøy

Du serverer herlig kaffe og verdens beste burgere; dette vet du og stamkundene dine. Med en liten ekstra innsats i et sosialt medium, som Instagram, kan du friste et enda større publikum.

insta2.JPG

Moderne jungeltelegraf

Tenk deg at du er ute og reiser og kommer til et sted du ikke har vært før. Du er sulten. Hvor finner du inspirasjon til et stilig sted som har det lille ekstra? Det er faktisk mange nordmenn som bruker Instagram for å finne frem til de små perlene som har den ekstra «it»- faktoren. Har du en god og aktiv konto for kaféen, geo-tagging og en godt fungerende emneknagg, kan du faktisk lokke til deg kunder langveisfra. Gratis markedsføring burde vel være verdt en liten ekstra innsats?

Bedriftens Insta-personlighet

Bildedeling er en kommunikasjonsform som appellerer direkte til våre følelser og kan treffe mange ulike mennesker på tvers av bakgrunn og kultur. Instagram gir dere mulighet til å vise frem bedriftens identitet til kundene. Et bilde kan på få sekunder skape et inntrykk av hvem dere er, hva dere driver med og lidenskapen dere har for bedriften. Skaper dere en Instagram-profil der kunder kan få noe av verdi, se noe som frister og lære noe om de ansatte eller bedriften, er sjansen også større for at dere får noen trofaste følgere – og kunder. Finn frem til en stilretning som er troverdig, ærlig og bare deres.

Uimotståelig servering

På serveringssteder som serverer mat som ser bra ut, trigges ofte gjestene til å dele bilder i sosiale medier av seg selv, og spisestedet får gratis markedsføring. Men dette kommer ikke helt av seg selv! Noen universelle triggerpunkter kan det være smart å være bevisst på. Forskning viser at vi ‘spiser’ først med øynene, ørene og nesen før vi putter maten i munnen. Det kan være lurt å bevisst bruke lekre detaljer som taler til sansene; krem, strøssel og rennende sjokoladesaus, farger, friskt grønt og saftige kjøttstykker. Spennende trendprodukter kan også vekke nysgjerrigheten i de yngre kundegruppene. Vil du virkelig ha oppmerksomhet, kan du legge inn det lille ekstra rundt presentasjonen. Kanskje du kan rigge til et eget Insta-hjørne på utsalgsstedet, med fargerikt bestikk og servietter, til de litt ekstra ivrige knipserne?

insta4.JPG
Forrige
Forrige

Ny utgave av Systemkjøp Magasinet

Neste
Neste

Green Cuisine - Grønne retter på din meny!